Monday, March 30, 2009

Hari Terakhir Aku Bergelar PTR

Hari ini hari terakhir aku memegang jawatan sebagai PTR.... hari terakhir aku di JTK Negeri Selangor... Insya Allah....


Esok aku akan melapor diri kat JPA di Dewan Serbaguna Lembaga Lebuhraya Malaysia utk penempatan (harap2 dpt dekat dgn rmh aku.... hehehe....)

Pagi2 aku dah mula mengemas brg2 aku dari tahun 2001 hingga sekarang ke dlm beberapa kotak kecik... xlah banyak sgt tp bolehlaaaa... maklumla aku ni suka menyimpan brg... syg kononnnnn.... hahaha... tengah2 mengemas sebenarnya aku sedih jugak nak tinggalkan tmpt aku yg besar tu (????), komp & printer yg banyak berjasa kat aku..... kwn2 (adeq2) aku, bos2 besar kecik kat JTK...huhuhu.... tp apakan daya semua org teringin nak cari pengalaman baru... terpaksala terima hakikat. Walaupun banyak cerita suka dan duka tp aku tetap mengingati mereka hingga akhir hayat. Bak kata org setiap tmpt ada dugaannya... mustahil xde kannnn.... harap aku akan tabahkan diri di tmpt baru...

Makan tengahari tadi telah ditaja oleh En. Nasher (sendiri spons...& kwn2 lain) sempena dia & aku nak pindah.... thanks en nasher.... budi baikmu tetap ku kenang. Kita org mkn kat Chicken Rice Shop (gara2 cita spa Q) alasan konon... sendiri terliur... ingatkan sorang... rupa2nya naim & jha pun sama... ha3x... Apapun kita org bertiga termasuk en. nasher peminat setia CRS bersama pn. shikin, nizam, en. shah, en. yunus, aminur & kak ning dapat menikmati hidangan yang ermmmmm yummiiiiii... sedappp kenyang....

Lepas makan... sesi bagi hadiah pulak, aku & en. nasher msg2 kita org dapat drpd kwn2 jtks... thanksss... klau ada lagi bagilaaa... hehehe... aku dpt T-Shirt tgn pjg... bagus jugak aku dpt... dah lama x membeli belah bj T sendiri... yelaa kita ni kan ingat kat anak jeee... klau x betul2 nak pakai x belilaaa, kebiasaan masa kursus je aku belikan sbb nak seragam ngan kwn2 (seronok bila sama) bila lagi kannnn.


Dah selesai kita org balik ke pejabat... tunggu apa lagi... nak shopping masa dah time, lagipun duit terhad (naim je tau)...

Bila sampai opis... blm duduk lagi naim bgtau aku bos (pengarah) nak jumpa aku... haaaa terkejut aku... x penah dia panggil aku kecuali naim cuti (itupun agihkan surat yg dia minitkan). Naim bergegas suruh aku masuk, dia kata "pegilaaa manala tau bos nak bg RM300" (fuyooo untung gitu...) aku mampu tersenyum dgn gurauan naim dgn muka ala2 serius konon... dlm hati aku cuma berkata "bos cuma nak jumpa, nak bagi pesanan penaja utk bekalan kat tmpt baru". Sebelum pegi tu aku betul2 kan tudong... jha yg tolong (cewahhh mcm nak jumpa org besarrr) spontan je. Dgn hati yg tenang aku pun pegi - masuk & duduk walaupun bos x bg aku duduk... hahaha... bila aku duduk aku terasa malu sgt (entah mengapa) mgkin bos perhati aku kottt "perasan"... hakikatnya aku x reti nak mulakan... rupa2nye bos bagi aku hadiah penghargaan kott "kenalan 2 bulan" wargghhh kakakahhhhh... aku pun ambik - malu2 kucing. Thanks boss.. Lepas dgr dia ucapkan good luck kat aku... aku pun kuar tersengih2 ngan jiran bos.
Tepat pkl 3 aku minta tlg nizam htr brg2 aku kat kereta... senang aku nak balik nanti...

0 ulasan: