Tuesday, March 31, 2009

Suka & Duka

Biarku cita psl kisah duka...


(sorry, picture ni gelap sedikit.....)

Dalam perjalanan nak pegi lapor diri satu kejadian telah berlaku tanpa kami sedari... bak kata org "malang tidak berbau" ceh wahhhh.... tanpa kami duga - aku & hubby ku laaa.... setibanya kita org kat tol terakhir kat kajang, my hubby tgh nak hulurkan duit kat cashier tol tu... tiba2 satu bunyi yg kuat & gerakan sedikit telah berlaku... aku kagetttt... rupa2nye keta kami kena langgar oleh seorg lelaki yg smart & ermm gitu... huhuhu... sempat lagi aku... apa lagi my hubby tunggu kat dpn.... aku x dgr perbualan diaorg... lgpun aku tgh pikir bila nak sampai ke LLM tu.. (x sabar sungguh aku ni!!!)... apapun diaorg settle kan dgn baik... (ye ke ni...hehehe) pastu perjalanan kita org diteruskan....


Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM)
Akhirnya destinasi yg nak kutujui telah kujejaki - Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) atas panggilan JPA untuk lapor diri sebagai PT (P/O). Lebih kurang 1,400 peserta telah melapor diri kat situ termasuk aku. Pendaftaran bermula jam 8.30 pagi hingga 10.00 pagi. Pastu dgr dulu taklimat dr org yg sign surat panggilan (JPA)... Dalam jam 10.45 pg kita org dijamu selera (sarapan pagi)... tu pun mkn masa jugak... pegi ambik makanan ikut barisan tempat duduk... hampir jam 12... acara bermula dengan lagu negaraku, bacaan doa, ucapan dr org kuat JPA, pastu Ikrar... last sekali diaorg bagi surat penempatan ke mana2 kementerian.... masa tu dah lebih 1.30 ptg... pengambilan surat pun ikut barisan jugak... lepas ambik surat... sape2 nak mkn tengahari... makanan disediakan tp sape x nak boleh pergi terus ke penempatan seperti kat surat. Aku pulak dapat surat hampir jam 2.00 ptg.... sebelum nak buka surat... hati berdebar2 rasanya.... akhirnya aku dapati aku kena lapor diri kat Kementerian Kerja Raya Kuala Lumpur. Aku terus call my hubby untuk ambik aku & pergi terus... (apapun tunggu juga kat tepi jalan tu hampir 20 minit... nasib baik x jadi ikan masin... hehehe.. sabar2) nasib baik ada org nak hantarkan... Bila dah sampai kat sana, kitaorg kena tunggu lagi satu penempatan oleh KKR.... haiiii penat mcm tu jeeeee... Dalam hati sedih jugak, x dpt bersama kawan2 ku... aku dah janji kat diaorg nak dtg sebelah ptg tu tp nak buat mcm mn kita x tau apa yang jadi (kita cuma merancang Tuhan menentukannya...) apapun terima kasih semua kwn2 ku. A'aaa... lupa pulak aku... kat sebelah tu gambar aku & haslina... org kpg aku sama melapor diri kat situ.. kebetulan duduk sebelahan. Dia dpt kat kem. sumber asli.. x sama kitaorg... dia dtg ngan makbapak dia, maklumla anak bongsu... apapun kitaorg saling berhubung...

0 ulasan: